Lower risk of diabetes with coffee and tea?
I don’t know anyone who reads the Archives of Internal Medicine journal, but you may want to give the current December 2009 issue a look. According to a new analysis of previous studies done on coffee, decaf coffee and tea, people who drink these beverages seem to have a lower risk of developing type two diabetes.
Researchers combined data from 31 studies and found that for each cup of coffee consumed in a day, there was a 7% reduction in the risk of developing type two diabetes. People who drank 3-4 cups per day had approximately 25% lower risk than those who drank two cups per day or less. People who drink decaf are at 1/3 lower risk compared to non-drinkers.
So, you have yet another excuse for drinking coffee.
[ via KRQE ]
Tagged with: diabetes
Filed under: News
Like this post? Subscribe to my RSS feed and get loads more!

Leave a Reply